Egypt: Government demands Dream TV removal

Egypt’s privately-owned Dream TV channel suffered an interruption to its service for a week, restoring transmissions on November 24th. Now, state-backed broadcaster Egyptian Radio & Television Union (ERTU) is demanding that the broadcasts again cease.

Cairo’s Administrative Court granted Dream TV permission to resume broadcasts on November 24th pending a full hearing by the court. The ERTU then lodged an appeal against that decision on November 25th.

Dream TV broadcasts from Dreamland, a hotel and theme park complex just outside Cairo, and near ERTU’s giant Media Production City (MPC). ERTU is insisting that Dream TV switch from Dreamland to its MPC studios.  ERTU had banned Dream’s transmission because they said it was prohibited to broadcast from anywhere other than the state-owned Media Production city. Following this, former Minister of Communication, Mamdouh Al-Beltagy, reportedly gave Dream permission to transmit from another location.

You must be logged in to post a comment Login