NileSat takes Libyan channels down

BBC Monitoring is reporting that Cairo-based NileSat has taken nine satellite TV channels off air. They are all seen as pro-Islamist, and the action has been taken in response from Libya’s interim government.

The channels shut down are Libya Al-Wataniyah 1 [National Libyan TV 1], Libya Al-Wataniyah 2 [National Libyan TV 2], Libya Sport 1, Libya Sport 2, Libya Al-Rasmiyah, Libya Al-Hidayah, Libya Education TV and Al-Shababiyah TV.

There are also reports that the channels involved have not been paying their financial obligations.

The BBC report states: “This, however, may not be the only reason. Some of the channels taken off air have been recently adopting a pro-Islamist line. Both the National Libyan TV and Al-Rasmiyah TV channels’ coverage had recently been against Maj-Gen Khalifah Haftar, who has carried out an operation against Islamist militias in Libya.”

Posted by on Aug 29 2014. Filed under Articles, Broadcast, Policy, Regulation.

Search Archive

Search by Date
Search by Category
Search by keyword
Copyright Advanced Television Ltd © 2001-2014