Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Shinawatra suffers TV news ban from Thailand

 

Voice TV, a TV channel owned by the controversial Shinawatra family, has been banned from broadcasting its popular evening news programme for 7 days.

BBC Monitoring is reporting that the broadcasting committee of Thailand’s National Broadcasting and Telecommunications Commission passed a resolution on February 7th ordering the channel to suspend The Daily Dose programme on the grounds that its content broadcast on February 6th “created division in society and presented partial facts”.

The BBC says the programme on Monday talked about conflicts in society which resulted from a lack of judicial reform. The NBTC did not say which part of the programme it found breaching the order.

The show is broadcast on weekday evenings and hosted by ML Nattakorn Devakula, the son of Thailand’s former Deputy Prime Minister ML Pridiyathorn Devakula.

You must be logged in to post a comment Login