Kenya TV ban stays in place

  •   
  •   
  •   
  •   

Despite judicial rulings saying that a ban on independent TV broadcasters in Kenya must be lifted, the prohibitions on three stations are staying in place.

The unprecedented shutdown started on January 30th when Kenya’s president Uhuru Kenyatta ordered three extremely popular TV stations (Citizen TV, KTN and NTV) to be closed because of their alleged attempts to broadcast a rival ‘inauguration’ of the president’s rival, Raila Odinga on January 30th.

The three stations win more than two-thirds of all viewing in Kenya.

K24, a privately-owned station owned by the president’s family remains on air.

On February 1st, the Kenyan High Court ordered that the TV stations be allowed to resume transmissions, pending a full hearing of various petitions.

The United Nation’s human rights agency on February 1st called for the Kenyan government to respect the High Court order, and for transmissions to be allowed.


  •   
  •   
  •   
  •   

You must be logged in to post a comment Login