Misleading Sky+ ad banned

A TV ad for Sky has been banned for suggesting that the switchover to digital TV sets would be technologically complex if consumers did not sign up with the satellite broadcaster.

The ASA said that because the ad pushed Sky+ as the way to “become digital” with BSkyB, whereas in fact it was not necessary at all, it gave a “misleading impression that digital switchover was likely to be more technologically complicated than it was without Sky”.

You must be logged in to post a comment Login