Advanced Television

Russia helps Iranian satellite channels

November 5, 2012

Iran’s IRIB state-backed TV channels have been dropped by the Eutelsat and Intelsat organisations.

The decision also affected the controversial Press TV signals. Press TV has been proscribed by German and British media regulators.

Now, according to communiqués from the Iranian Students’ News Agency (ISNA) the channels are being reinstated for satellite viewers from satellites owned by Russia.

In a report from BBC Monitoring, ISNA states that the Voice of Russia is reporting that Jam-e Jam 1 and 2 (IRIB 1 and 2), Iran News Network (IRINN), iFilm in Persian as well as Sahar 1 and 2 in English, French, Urdu, Azeri and Bosnian and Press TV in English will be carried by unnamed Russian satellites.

The report added that 11 state-run radio stations, including VIRI (Voice of Islamic Republic of Iran) in 30 languages will be available through the Russian satellites.

Categories: Blogs, Inside Satellite