Home » Archives by category » Broadcast » DTH/Satellite

Analysis: US pay-TV sheds 5.1m subs in 2020

Analysis: US pay-TV sheds 5.1m subs in 2020

Findings from analyst firm Leichtman Research Group indicate that the largest pay-TV providers in the US – representing about 95 per cent of the market – lost about 5,120,000 net…

SES gets tough over C-band cash

The $1.8 billion legal claim by SES on Intelsat concerning the SES claim on the split of FCC’s C-band incentive payments rumbles on, but with some tough comments from an…

Report: Satellite video in “massive” downward trend

Report: Satellite video in “massive” downward trend

A study from Northern Sky research (NSR) confirms a definite downward trend in video-related revenues for the world’s main satellite operators. NRS’s Satellite Industry’s Financial Analysis, 10th Edition report gives…

Analyst: LatAm pay-TV to plateau

Analyst: LatAm pay-TV to plateau

Poorly-performing economies have hit Latin American pay-TV, according to the Latin America Pay TV Forecasts report from analyst firm Digital TV Research. The number of pay-TV subscribers fell by 4…

TPG takes DirecTV stake

TPG takes DirecTV stake

As expected, AT&T is to sell off a slice of DirecTV to TPG and spin off the company to a new business. Private equity firm TPG will then own 30…

WDR expands HD capacity with SES

WDR expands HD capacity with SES

German public broadcaster Westdeutscher Rundfunk (WDR), regional member of the ARD broadcasting group operating in North Rhine-Westphalia, has expanded its partnership with SES to secure an additional transponder for HD…

SES renews Sky deal; FY revenue dips

SES renews Sky deal; FY revenue dips

Ahead of its results announcement, SES confirmed it had extended its contract with Sky UK that will result in a €90 million gain in its secured backlog. SES added: “By…

TPG taking AT&T share?

TPG taking AT&T share?

There are unconfirmed reports that TPG (the former Texas Pacific Group) is to take a significant but minority stake in AT&T’s DirecTV business. Reuters reported that discussions were at an…

SES continues with new contracts

SES continues with new contracts

The past few days have seen a slew of press statements from SES regarding contract renewals and fresh deals. The latest pair come ahead of the satellite operator’s results statement…

SES signs contracts with NHK, cruise operators

SES signs contracts with NHK, cruise operators

SES has announced content agreements with NHK and a number of cruise operators ahead of its results statement on February 25th. Japanese public broadcaster NHK World has re-signed a multi-year…

SES secures multiple PBS renewals

SES secures multiple PBS renewals

SES has confirmed the signing of multi-year capacity agreements totalling over €66 million in backlog with multiple public broadcasters in Europe throughout 2020,  whch it says will “enable millions of…

Survey: More streamers than pay-TV subs

Survey: More streamers than pay-TV subs

Research from Amdocs Media, a software provider to media and communications companies, into UK consumers’ digital subscriptions has revealed that more people now have an OTT/streaming subscription than a traditional…

Eutelsat channel count down

Eutelsat channel count down

Eutelsat has reported that its overall channel count has fallen over the six months to December 31st. The satellite operator said that its overall channel count was down 3.9 per…

Eutelsat taking back Nilesat capacity?

Eutelsat taking back Nilesat capacity?

Nilesat and Eutelsat effectively share the 7/8 degrees West orbital positions and have a considerable amount of inter-trading over the MENA market. Eutelsat CEO Rodolphe Belmer told analysts on Eutelsat’s…

Eutelsat forced to delay Konnect VHTS

Eutelsat enjoyed a near-spectacular market trading day on February 12th when its share price rocketed more than 6 per cent to end the day at €10.31. The rise reflected a…

Chinese ban BBC channel

Chinese ban BBC channel

On February 4th, UK broadcasting regulator Ofcom revoked the transmission licence of China’s CGTN news channel alleging that it had not held a lawful licence. February 11th saw the Chinese…

Page 1 of 283123Next ›Last »